Wanneer je een bedrijf hebt mag een website anno 2022 niet meer ontbreken. Maar met enkel een website red je het tegenwoordig niet meer. Het is belangrijk om je website up to date te houden en ervoor te zorgen dat je website aantrekkelijk genoeg is voor bezoekers, maar ook voor de zoekmachine. En hoe zorg je dat je bezoekers over gaan tot een actie zoals een aankoop wanneer ze eenmaal op de website zijn beland? Lees verder en ontdek!
Het begint bij een goede website
Het fundament van je online aanwezigheid is een goede website. Je doet er goed aan om een WordPress bureau in dienst te nemen om je website te bouwen. Dit omdat zo’n bureau niet alleen een website oplevert, maar de technische aspecten van de website direct goed inregelen. Hierbij moet je denken aan schone code, een responsief ontwerp en laadtijdoptimalisatie. Dit is belangrijk om te kunnen scoren in de zoekmachines en scheelt je een hoop geld mocht je later gaan investeren in online marketing. Je kunt een goede partij bij jou in de buurt vinden door te zoeken naar website laten maken in combinatie met plaatsnaam, bijvoorbeeld: website laten maken Drachten.
Aandacht besteden aan je website
Om je website interessant te houden voor de bezoeker, maar ook om aan de zoekmachines te tonen dat je de website actueel houdt is het belangrijk om regelmatig aandacht te besteden aan je website. Plaats nieuwe content of herschrijf/verbeter de huidige content en plaats nieuwe foto’s. Kijk hierbij ook of er nieuwe updates zijn van de plugins die je website gebruikt. Al deze zaken samen zijn belangrijk om je website up to date te houden.
Heb je zelf even geen inspiratie meer voor goede content? Dan kun je er ook voor kiezen om eenmalig of op structurele basis een gastblogger in te huren. Deze persoon zal een relevante, interessante blog schrijven over een aanverwant onderwerp. Goed voor je bezoekers, maar ook voor de online vindbaarheid!
Design & conversieoptimalisatie
Om de beste gebruikerservaring te bieden is het belangrijk om je website te voorzien van een goede lay-out. De manier om de beste lay-out te vinden is door te testen met verschillende kwalitatieve lay-outs. Vervolgens kun je conversieoptimalisatie inzetten om het surfen over je website zo eenvoudig mogelijk te maken voor de gebruiker. Hiermee maak je de weg naar een gewenste actie (conversie) zo simpel mogelijk.